DE SANTQUIRZE AL MAR (COLERA)

Sortim de l'aparcament de St.Quirze de Colera i tot travessant el torrent de la perdiu, pugem a la font d'en Nouvilas o de l'Abat(5min).
Al damunt de la font, surten 2 corriols:
1.-El de l'esquerra puja recte al coll de Pallerols.
2.-El de la dreta mena a una pista forestal que condueix, a la dreta, i amb 400 m, a una pedra amb inscultures(25min).
Tornats al punt on hem girat, seguim la pista i arribem a les ruïnes del castell de Querus-Alba(45min). Continuem pujant per un corriol que ens porta al coll de Dofines(1h10min).
Girem a l'esquerra i descobrim una mina(1h15min) abandonada. Continuem pujant cap a la carena dels Rocs Blancs que seguim fins al Coll de Pallerols(2h10min).
Al coll, continuem pujant a mig aire fins a trobar el camí que a la dreta porta fins a Colera.
Cal seguir-lo fins a la font Jordana(2h30min). A partir d'aquí planegem fins al coll de les Artigues(2h55min). Tot carenant, passem per dues barraques(3h00) fins a agafar un tros de pista que ens permet baixar per trobar la que ens porta a St.Miquel de Colera(3h25min).
Darrera l'absis de la capella baixem per un corriol a la font de St.Miquel(3h30min), i seguim per la pista fins a trobar el trencant que puja al puig d'Esquers que deixem a la dreta. Continuem per la pista fins a trobar un trencant a l'esquerra que ens porta a les restes del castell de Molinàs(3h55min).
Per un corriol baixem fins al veïnat de Molinàs on prenem la pista que, tot seguint el riberal, ens porta a Colera(5h05min) i a la platja.